اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: در اسفند ماه سال جاری در ایستگاه میدان شهدا حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مقدم نیری، مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد در خصوص ایستگاه در حال احداث میدان شهدا گفت: با نزدیک شدن به انتهای سال عملیات اجرایی در عمیق‌ترین و بزرگترین ایستگاه خط ۳ یعنی ایستگاه میدان شهدا که محل تلاقی خطوط ۲ و ۳ و ۴ می‌باشد شدت گرفته است. این ایستگاه با زیر بنای حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع در عمق ۴۵ متری از سطح زمین، محل تلاقی خطوط ۳ و ۴ بوده و با گالری ارتباط مسافری به ایستگاه شهدا خط ۲ نیز متصل می‌گردد که به دلیل عمق پائین ایستگاه، قرار گیری کامل ایستگاه در زیر تراز آب زیر زمینی و همجواری دو ایستگاه در کنار هم از صعوبت اجرایی بالایی برخوردار است.
مقدم نیری اضافه کرد: ایستگاه شهدا با عرض ۵۰ متر و طول ۱۶۰ متر در دو طبقه در زیر خیابان شیرازی از لحاظ فنی و اجرایی جزء پیچیده‌ترین ایستگاه‌های زیر زمینی در کل کشور است که حجم آرماتور مصرفی به میزان بیش از ۹۰۰۰ تن، بتن مصرفی به میزان بیش از ۵۷۵۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری به میزان ۲۱۰.۰۰۰ متر مکعب آن هم در زیر زمین موید این مطلب است. با این حال طراحی و اجرای ایستگاهی با این عظمت تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام پذیرفته که جزو افتخارات مهندسی کشور به حساب می‌آید.
وی در خصوص رعایت نکات فنی و مهندسی در این ایستگاه گفت: یکی از پیچیدگی‌های این پروژه قرارگیری ایستگاه در زیر بافت فرسوده محدوده میدان شهدا است که جهت کنترل نشست سطح زمین و سازه‌های بافت بدنه به صورت روزانه عملیات نقشه برداری و کنترل ابزار دقیق انجام می‌پذیرد. همچنین وجود تاسیسات شهری معارض از جمله شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، نهر نادری و... موجب نفوذ آب به داخل ایستگاه می‌شود که این مساله موجب تاخیر در عملیات اجرایی ایستگاه می‌گردد.
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد همچنین گفت: فقط در اسفند ماه سال جاری حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گفته وی، نحوه بهره برداری از ایستگاه در بخش خط ۳ و اجرای همزمان عملیات اجرای بتن ریزی و خاکبرداری در بخش خط ۴ به نحوی که به برنامه بهره برداری از خط ۳ خللی وارد نیاید و در عین حال ایمنی مسافران حفظ گردد از جمله نکاتی مهمی است که مهندسین در این ایستگاه در حال بررسی و کارشناسی می‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->